Откритие в плазмената наука даде решение за овладяване на стреса и депресивните състояния в ежедневието

stresswoman.png

Стресът част от нашето ежедневие

Стресът е нещо, с което се сблъскваме абсолютно всеки ден. Съвременният живот е изпълнен с работа, задължения, изисквания, крайни срокове, бързане, безизходица, отговорности, семейство, проблеми в работата и извън нея. Но стресът се натрупва и от малките неща – когато си търсиш ключовете сутрин и не ги намираш, когато закъснееш за работа и пропуснеш любимото си сутрешно кафе, когато си в задръстване, което не зависи от теб, но въпреки това ти се ядосваш. Това вероятно ви звучи познато. Колкото и да ни е неприятно, трябва да признаем, че стресът се е превърнал в част от нашето ежедневие.

На пръв поглед ни се струва, че не можем да направим нищо, за да избегнем стреса в ежедневието си. Сметките се трупат в края на всеки месец, разборът на разходите ни изглежда доживотен, шефът постоянно е ядосан, а възможностите за работа не удовлетворяват съвсем изискванията ни. На всичкото отгоре едва намираме време за семейството и приятелите си, да не говорим за три часа спорт в седмицата, които изглеждат като мираж.

Сякаш моментите от деня, в които пулсът ни се ускорява, а задълженията тегнат над ума ни като буреносен облак, зачестяват все повече в забързаното ежедневие, в което живеем. В дългосрочен план, този начин на живот води до сериозни щети върху здравето, психиката и качеството на живот.

Ако креативността ви е намаляла или напълно изчезнала, а мечтите ви се свеждат до осигуряването на достатъчно количество сън, то време е да направите някои промени, защото истината е, че има начин човек да управлява успешно ежедневния стрес. Затова независимо колко натоварено е ежедневието ви, има няколко стъпки, които можете да направите за едно по-спокойно и по-здравословно съществуване.

Но преди да се запознаем с тях, нека да разгледаме как стресът влияе върху нашето тяло и ум.

Какви са симптомите и как тялото ни реагира на стрес?

Според психолозите има три фази на стрес:

  • Тревога – когато за първи път контактуваме със стресовия фактор. Мозъкът получава спешен сигнал за действие, а тялото – повече енергия, за да работи по-бързо. Физическите симптоми са свързани с учестено дишане, повишен пулс, изпотяване, повишено кръвно налягане, понижаване на апетита. Фаза на висока доза адреналин.
  • Съпротивление – когато известно време продължаваме да се борим със стресовия фактор. Това кара организма да се освободи от запасите от глюкоза и мазнини. Така тялото получава енергия, но се създава и чувство на загуба на енергичност като цяло, повишава се нивото на умора и се появява чувство за тревожност и често забравяне.
  • Изтощение – когато се борим със съответния стресов фактор за продължителен период от време. Тялото вече е изразходвало всички свои запаси, а продължава да има нужда от тях. Следва пълно изразходване на енергията и настъпва преумора. Липсва желание за работа, за действие, за живот. Тази фаза е изключително пагубна за физическото и психическото ни здраве – авариен сигнал, че за умствените и телесните системи може да има тежки последици (високо кръвно налягане, язва, сърдечни заболявания, ментални разстройства, депресия, и др).

При наличието на различни стресови фактори, от надбъбречните жлези се отделят хормоните адреналин и кортизол. Преминаването им в кръвта кара артериите да се свиват, мускулите да се съкращават, а сърцето да бие по-бързо. Тялото се стяга и е готово за незабавна реакция, като по този начин то е способно да се спаси в животозастрашаващи ситуации или пък да ни мотивира да дадем най-доброто от себе си. Това прави стресът изключително полезен, когато е в малки дози и за кратък период от време. Проблемът настъпва, когато нивата на стрес се задържат високи за по-дълги периоди. Когато сме постоянно в спешен режим, тялото и умът плащат цената.

С други думи, състоянието на хроничен или прекалено интензивен стрес може да бъде пагубно за физическото и психическото здраве. В тези ситуации се блокира възможността на организма да се справя и в крайна сметка се появяват болестите. По този начин стресът намалява способността ви да мислите трезво, да бъдете ефективни в ежедневните си задължения и да се наслаждавате на моментите с положителен заряд. От друга страна, премахването на стреса ви помага да бъдете по-щастливи, по-здрави и по-продуктивни.

При често наличие на стресови реакции се стига до увреждане на сърдечно-съдовата система и до ускоряване на стареенето на кръвоносните съдове. Постоянният стрес повишава образуването на тромби, които могат да доведат до инфаркт и инсулт. Понижените защитни сили на организма в такъв момент могат да доведат до рак, инфекции и други заболявания.

Също така храносмилането може да бъде потиснато, а то от своя страна да доведе до натрупване на излишни килограми и затлъстяване. Продължителният стрес е основен противник и на съня. Високите нива на напрежение са свързани с безпокойство преди лягане, както и с безсъние след това. По този начин се счита, че стресът е причинител на депресията.

При мъжете повишеното количество кортизол може да окаже влияние върху нормалното функциониране на репродуктивните функции на тялото – хроничният стрес може да понижи нивото на тестостерон и да причини импотентност. При жените стресът може да причини липса или нерегулярност на месечния цикъл.

Знаци, които сочат, че нивата на стрес в живота ви са нездравословни.

За да се справим със стреса, най-напред трябва да забележим неговото присъствие и да попречим на неговото развитие. Необходимо е да се наблюдаваме, да обърнем внимание на тези първи симптоми, че стресът е навлязъл в живота ни.

Ето някои от тях:

  •  Усещане за претоварване – емоционално, в ежедневието, в работата
  •  Трудност за концентриране
  •  Постоянни промени в настроението
  •  Затруднение да се отпуснеш и да почиваш
  •  Чувство на постоянно безпокойство и напрежение
  •  Раздразнителност, избухливост
  •  Депресивни състояния
  •  Ниско самочувствие
  •  Силно повишен или понижен апетит
  •  Нарушения в съня
  •  Злоупотреба с алкохол, цигари или наркотични вещества с цел релаксация
  •  Болки по цялото тяло, особено в мускулите
  •  Нарушения във функционирането на стомашно-чревния тракт – диария или запек
  •  Оплаквания от гадене или замаяност
  •  Нарушения в либидото

Първите симптоми, че стресът започва да оказва влияние на здравословното ни състояние са сравнително леки. Но с времето може да се развият много сериозни проблеми като:

  •  Депресия
  •  Сърдечносъдови заболявания
  •  Диабет
  •  Дисфункция на щитовидната жлеза
  •  Затлъстяване
  •  Язва
  •  Обсесивно-компулсивно или тревожно разстройство
  •  Сексуална дисфункция
  •  и др.

Ако усещате, че сте изложени на продължително напрежение в ежедневието си, ако това ви кара да се чувствате зле и забелязвате, че проявявате някои физически симптоми, свързани със стрес, помислете какви промени можете да направите в живота си. Човешкият организъм е една удивителна самовъзстановяваща се система. Ето защо, за да се справите успешно със стреса, е необходимо на първо място да установите причинителите на стреса, а след това да изготвите антистресова стратегия.

Причините за стреса

Причините за стреса могат да бъдат разнообразни, но най-общо могат да се разделят на две групи – външни и вътрешни.

  • Към външните причисляваме съществените промени в живота (брак, развод, загуба на близък човек), финансовите проблеми, проблемите с децата и в семейството, работата или училището, липсата на време, в което да бъдат вместени всички ежедневни задължения и ангажименти, умората и намалените енергийни нива.
  • Към вътрешните причини спадат хроничното безпокойство, песимизма, негативното мнение за самия себе си, перфекционизма, нереалистичните очаквания, и др.

Следователно, вместо да лекуваме пораженията, нанесени от вече преживяния стрес, е по-добре да елиминираме до колкото можем самите причинители!

Но това са фактори, които трудно можем да променим или премахнем от дневната си рутина, затова хората търсят различни начини да се справят със стреса. Това обаче много често са дейности, които облекчават стреса временно и с които хората развиват вредни навици, оказващи отрицателно въздействие върху здравето.

Нездравословни стратегии за борба с нервното напрежение и стреса

Сигурно ви се е случвало да имате дни, в които на работното място е толкова натоварено, че дори да не сте пушачи, ви се приисква да запалите цигара. Цигарите са едно от най-често срещаните средства, които хората използват, за да облекчат стреса. Когато пушите, може би изпитвате някакво моментно успокоение на напрежението, което от своя страна води до увеличаване на броя изпушени цигари. Няма нужда да казваме, че цигарите са един от най-вредните пороци и колкото повече пушите, толкова повече вреди носи това за здравето ви.

Освен тютюнопушенето, сред вредните навици, към които прибягваме, когато сме подложени на стрес, са преяждане или нередовно хранене, прекарване на твърде много часове пред телевизора или компютъра (особено в социалните мрежи), прекалено много часове сън, успокоителните и други видове медикаменти, които могат да доведат и до пристрастяване, като довеждат други проблеми в организма. Такива са още алкохолът, недоспиването и вредните храни с много захар, които водят до затлъстяване и отключват редица заболявания. В резултат на стреса често страдат и околните като семейството и приятелите ни, върху които пренасяме нервите от собствените си неволи.

Традиционни лекарства за нервно напрежение и стрес

Традиционните лекарства за нервно напрежение и стрес са огромна група, които влияят върху функцията на нервната система и според фармакологичния им ефект се разделят на: антипсихотици, антидепресанти, транквиланти, ноотропи и успокоителни. Всички те съдържат вредни химикали, които влияят негативно на цялостното здраве.

Най-често срещаните неблагоприятни ефекти на лекарствата за стрес, са отпуснатост, усещане за умора, сънливост, главоболие, гадене, повръщане, виене на свят, или пристрастяване, свръхвъзбуда, изрази на агресия, внезапни промени в настроението, затруднено заспиване, нарушение на съня, намаляване на сексуалното желание, и много други.

Един от най-големите недостатъци на традиционните лекарства за нервно напрежение и стрес е, че поради многобройните и разнообразни неблагоприятни ефекти е необходимо да се съобразяваме с един куп фактори, тоест трябва да се вземат предпазни мерки.

Необходимо е пациентът да докладва за алергии, заболявания или специални здравословни състояния, които биха могли да попречат на ефективността на лекарствата.

Повечето от тези медикаменти не трябва да се използват от бременни жени и деца или по време на шофиране или работа.

Здравословни стратегии за справяне с нервното напрежение и стреса

Сигурно ви е писнало да слушате и четете за различните техники за справяне с напрежението като йога, дишане по определен начин, медитация, масаж, ароматерапия, спорт, здравословно хранене, и т.н. Но съгласете се с нас, че не всеки може да застане в йога асани и да диша по определен начин. Не всеки може да медитира и не всеки има дисциплината да спазва диета. Не всеки има време да спортува или средства да ходи всяка седмица на масажи или релаксиращи СПА процедури.

Ако трябва да направим кратко заключение, имаме нужда от нови методи за справянето със стреса, които да могат да се използват от всички и по всяко време.

Време е съвременната медицина да погледне в правилната посока!

Нов подход в борбата срещу нервното напрежение и стреса

За щастие вече има алтернативни подходи, за които не са регистрирани неблагоприятни или нежелани странични ефекти, а сведенията за тяхната ефективност непрекъснато се увеличават. Те се базират на едно научно откритие през 2012 година, когато иранският ядрен инженер М. Кеше открива ново състояние на материята – Газ в нано твърдо състояние, или накратко GANS. Това е състояние на материята, което можем да създадем физически и е най-близо до първоначалния ни източник на енергия. Фондация Кеше откри, че GANS може да се използва във всички области на здравеопазването.

Днес, благодарение на напредналата технология, знаем, че чисто биологически, причината да изпитвате много силно завишените нива на стрес върху тялото си е в голямото количество вещества, които се изразходват от резервите на тялото за производството на стресови хормони, какъвто е кортизолът, и за някои невротрансмитери. Като резултат е налице недостиг на ценни елементи, необходими за нормалното функциониране на основните органи и системи, а вашата търпимост срещу стреса намалява.

С други думи, по време на стрес организмът изразходва по-голямо количество от определени вещества и за да не възниква недостиг на тези елементи, е необходимо да си ги набавяте чрез допълнителни източници. Това е важно и ако спортувате активно, тъй като по време на физическа дейност тялото също има нужда от повече вещества.

Благодарение на иновативната плазмена наука, вече можем да контролираме доставката на тези енергии към тялото, без да се налага да приемаме вредни успокоителни или антидепресанти. В България продукта, който се предлага в аптеките за справяне с нервното напрежение и стреса е Herbis GANS.

Herbis GANS – решение за нервното напрежение и стреса, базирано на последните научни изследвания в плазмената наука

Истината е, че ако не контролирате стреса, той ще контролира вас. Както казахме преди, когато клетките не получат нужната енергия се нарушава тяхната функция. Това води до нарушения в биохимичните процеси в тялото, в следствие на което нормалните емоции се превръщат в раздразнителност, тревожност или безпокойство. В резултат на това се нарушава съня. Ако не сте се наспали добре, това само ще увеличи нивото ви на нервно напрежение и стрес, защото поради липсата на адекватна почивка, решенията ви и мислите ви няма да бъдат рационални.

Ние от Plasma Science ви уверяваме, че Herbis GANS ще облекчи ненужния ви стрес и ще възстанови спокойния ви сън. Този GANS успокоява, укрепва и повишава способността на организма да се справи с физически и емоционални стресови фактори.

Herbis GANS няма незабавното действие на двойно кафе след безсънна нощ. Нито пък действа като хапче против проблеми със съня. Herbis GANS обаче ще въведе вашето тяло в състояние, в което няма да се нуждаете изобщо от тези допълнителни стимуланти или хапчета.

Herbis GANS дава енергия, без да е стимулант. Успокоява, без да е успокоително. Както и поддържа хомеостазата, необходима за нашето цялостно благополучие.

Експерименталните клинични проучвания потвърждават ефекта му. Интересното е, че едновременно с възстановяването на нужните вещества учените установяват, че Herbis GANS увеличава и способността на организма да се адаптира към промените и стресовите ситуации в заобикалящата го среда, така че да избегне щетите от тях, независимо дали са с физична, химична или биологична природа.

Herbis GANS създава магнитно-гравитационна среда, в която тялото използва полетата на специфични вещества, съдържащи се единствено в редките билки, наречени адаптогени. Когато Herbis GANS се приема в стресови периоди, се наблюдава редуциране ефекта на стреса върху тялото, като едновременно с това подпомага адаптирането на организма към стресовите ситуации и умора.

Здравословните ползи за организма от използването на Herbis GANS са много, но нека изброим някои от тях

Подходящ е за съвременния стресиран човек

  •  Намалява стреса
  •  Помага при умора
  •  Действа положително при депресия и панически атаки
  •  При претовареност на работа, вследствие на което се изпитва нервност и раздразнителност
  •  Подобрява концентрацията и познавателните способности
  •  При блокиране заради напрежение (на изпит, интервю за работа, по време на важен разговор с шефа или ако трябва да изнасяте презентация)
  •  Подобрява дихателните процеси
  •  Увеличава енергийните нива в организма
  •  Помага при високо кръвно налягане от страх, треперене и изпотяване под напрежение
  •  Помага при детоксикацията на организма
  •  При силно безпокойство преди операция или някаква медицинска манипулация
  •  Стимулира и балансира изтощената вследствие на високи нива на стрес имунна система
  •  В случаите, когато стресът се трансформира в тревожност, забързаност, проява на панически ужас от затворени пространства като асансьор или височини (например при летене), е подходящо комбинирането на Herbis GANS и Mineralium GANS. Магнитно-гравитационните полета на минералите ни зареждат с енергия и стабилизират психиката
  •  Друг много ефективен вариант да се намалят нивата на стреса и тревожността в ежедневието е с антистрес комбинацията Herbis GANS с Pulvex GANS. Тази комбинация е подходяща за хора, които много тежко изживяват стреса, изпитват всякакви страхове, а под напрежение стават много припряни, започват да говорят бързо, почти несвързано, не спират да ръкомахат, или често пъти опитват да се успокоят от стреса с консумация на сладки храни, алкохол, цигари и/или упойващите вещества
  •  Подобрява сексуалното здраве
  •  Помощник в борбата против стареенето
  •  и други

Можеш да поръчаш от тук:

Herbis (GANS)

Организацията е създадена да допринесе за създаването на благоденствие, посредством различните приложения на новата плазма технология и установяването на траен мир.

Тачо Даскалов 2гр. Раднево, 6260